ACCESS TO HEALTH AND EDUCATION FACILITIES OF CHILDREN LIVING WITH DISABILITY
Il progetto
Rwanda is a developing country with a population of 13,246,394 over an area of 26,338km2. Disabled people make up 2.9% of the population, 1.4% of whom are physically disabled. In Rwanda, The cost of disability is high for the affected individual, for his/her family. It is in this option that, Caritas CYANGUGU is advocating for the above category of persons to get a solution to their problems concerning medical care and social welfare. We propose to help 65 children with disability to obtain medical services and education facilities in Mashyuza parish which is in a remote area of the country.
Il Ruanda è un Paese in via di sviluppo con una popolazione di 13.246.394 abitanti su una superficie di 26.338 km2. I disabili rappresentano il 2,9% della popolazione, di cui l'1,4% con disabilità fisiche. In Ruanda, il costo della disabilità è elevato per l'individuo colpito e per la sua famiglia. È in quest'ottica che Caritas CYANGUGU si sta impegnando a favore di questa categoria di persone per trovare una soluzione ai loro problemi di assistenza medica e sociale. Proponiamo di aiutare 65 bambini disabili a ottenere servizi medici e strutture educative nella parrocchia di Mashyuza, che si trova in una zona remota del Paese.
* L’importo delle donazioni raccolte non si aggiorna automaticamente ma a seguito delle verifiche effettuate dalla Fondazione.